Online game voor het Rode Kruis over behulpzaamheid onder jongeren
Vrijwilligers van het Rode Kruis wagen zich dagelijks in gevaarlijke situaties om de veiligheid en gezondheid van mensen in nood te garanderen. Overal, altijd, iedereen. Het Rode Kruis stelt zich altijd onafhankelijk op en biedt hulp aan mensen in nood. Zonder vooroordelen, zonder uitzondering, zonder gevaar voor eigen leven. Het Rode Kruis zoekt vrijwilligers onder jongeren die zich ook op deze manier willen inzetten.
Hiervoor werd de campagne Hero of Humanity ontwikkeld door Critical Mass uit Utrecht. Namens Critical Mass ontwierp en ontwikkelde Alloy het concept voor een online game. De les wordt geleid door een vrijwilliger van het Rode Kruis die het spel opstart. Leerlingen krijgen video’s te zien van alledaagse situaties die de leerlingen allemaal kennen. Op een gegeven moment worden ze geconfronteerd met situaties waarin de keuze gemaakt moet worden om te helpen of niet helpen. Hun mobiele telefoon wordt gebruikt als stemkastje om persoonlijk antwoord te geven op de keuzes. Afhankelijk van de meerderheid van de stemmen wordt een vervolgvideo gestart totdat alle fragmenten met vragen doorlopen zijn en direct de resultaten worden gepubliceerd.